Tietoa meistä

Pyhäjoen 4h- Yhdistys on perustettu vuonna 1992, sitä ennen yhdistys oli kunnan alaisuudessa.

Yrittäjyyteen kasvamista

Pyhäjoella nuoret ovat yrittäjyyshenkisiä, ja vuodesta 2012 alkaen uusia 4h - yrityksiä on syntynyt jopa 237 kappaletta! Viime vuonna nuorille maksetut palkat olivat 22 221e. Tulevaisuudessa Pyhäjoella aiotaan edelleen panostaa nuorten yrittäjyyskasvatukseen, vireällä ja aktiivisella toiminnalla.

Järjestämme vuosittain 4H-Yritys koulutuksia, jotka valmentavat nuoret yrittäjyyden alkutaipaleelle. Sen lisäksi keväisin järjestetään kurssi, joka joka keskittyy kioskiyrityksen pyörittämiseen.

Sen lisäksi nuorille järjestetään toistuvasti työpalvelukursseja, kerhonohjaajakoulutuksia sekä erilaisia vapaa-ajan harrastekursseja ja nuorten iltoja.

4H-Yrittäjät 2020
Heart Cafeen Yrittäjät työllistävät itsensä kesäkioskilla, tilaustöillä sekä erilaisissa tapahtumissa.
Koda eläinleirillä antamassa lapsille kyytiä

Aktiivista kerho - ja leiritoimintaa

Pyhäjoella on aktiivista kerhotoimintaa, ja toivomme että kerhokalenteristamme löytyisi jokaiselle jotakin. Valikoimassa on mm. Retkeilyä, kädentaitoja, kokkikerhoja ja liikuntaa.  Kesäisin Pyhäjoella järjestetään 4-5 kesäleiriä alakoulu - ja yläkouluikäisille lapsille ja nuorille.  Koulujen loma-aikoina panostamme myös erilaisiin toimintapäiviin. Sen lisäksi tarjolla on kursseja ja työllistymismahdollisuuksia nuorille.

Nuorten työllistämistä

Pyhäjoen 4H-Yhdistyksellä on myös lannoitesäkkikeräys, metsämarjojen osto - ja välitystoimintaa sekä muita vuodenajasta riippuvia "tempauksia", joiden tarkoituksena on tarjota nuorille töitä!

Tammikuussa 2021 starttaa myös 4H-Työpalvelu ja Arjen Turva, mikä työllistää paikallisia nuoria moninaisiin työtehtäviin.

Keräämme varojamme toimintaamme 4H-Löytöpuodin tuotoilla: Ostamalla meiltä kierrätettyä, hyväkuntoista tavaraa tai käsitöitä, tuet paikallista nuorisotyötä!

Nuoret ohjaajat töissä rantaleirillä
Kesäkerholaiset askarteluhommissa
Marja-asemalla nuorilla oli kädet täynnä töitä! Lapset myös innostuivat poimimaan mustikoita ja puolukoita.

Toiminnanjohtaja Saara Laatinen p. 044 339 0220

Yhteydenotto